مب خبری سال و شاید دو دهه اخیر فوتبال ایران در حال انفجار است دروازه‌بان سرشناس و جنجالی تیم پرسپولیس که قرمزها را برای هشت میلیارد تومان به فسخ یکطرفه تهدید کرده، با یک پیشنهاد جدی از سوی باشگاه رقیب یعنی استقلال روبرو شده است. آبی‌ها که با جدایی سیدحسین حسینی مواجه شده‌اند، حاضرند دستمزد گلر اروپایی مدنظر نکونام را به بیرانوند بدهند.

بیرانوند به دلیل عدم دریافت هشت میلیارد تومان از اصل قرارداد و پاداش و آپشن های خود ، آماده فسخ یکطرفه با سرخپوشان است.

 بیرانوند در هفته‌های اخیر مشکلاتی بر سر دریافت مطالباتش با باشگاه پرسپولیس داشت، دیروز بعد از جلسه با رضا درویش به توافق رسید که به کارش در این باشگاه ادامه دهد اما این در حالی است که او یک پیشنهاد جدی از باشگاه رقیب دارد.

علیرضا بیرانوند دیروز (شنبه) بعد از جلسه با رضا درویش، جلسه‌ای با حجت کریمی در دفتر شخصی او برگزار کرده و در این جلسه پیشنهاد جدی استقلال به بیرانوند ارائه شد. در این جلسه باشگاه استقلال حاضر شده ۹۵ میلیارد تومان بابت دو سال به بیرانوند بپردازد اما این پیشنهاد با پاسخ مشخصی از سوی بیرانوند روبرو نشده است.

برگزاری این جلسه ، خشم هواداران پرسپولیس را در شبکه های اجتماعی برانگیخته است و مذاکره گلر متعصب خود با رقیب سنتی را غیرقابل قبول می‌دانند.

این رقم پیشنهادی ادعا شده معادل سه برابر کل دریافتی بیرانوند از پرسپولیس طی دو سال بازی برای این باشگاه خواهد بود.

بیرانوند که امروز (یکشنبه) پانسمان سیمی فک خود را باز کرده و تمرین سبک را از هفته آینده آغاز می‌کند، هنوز پاسخی به استقلالی‌ها نداده است ولی این انتقال اصلا دور از ذهن نیست و تکذیب عادی هردو طرف تاثیری در آن ندارد.

این پیشنهاد در حالی است که در هر دو دربی اخیر، بیرانوند مورد فحاشی شدید و اهانت به خانواده از سوی سکوهای استقلال قرار گرفته بود.

بیرانوند از ابتدا استقلالی بود ولی شرایط بعداز باشگاه نفت تهران برای این دروازه بان مهیا نشد که آبی‌پوش شود‌. حتی اصرار و تلاش علیرضا منصوریان سرمربی وقت نفت برای کشاندن او سمت استقلال با یک دلیل قوی ناموفق و عقیم ماند. حضور  مهدی رحمتی یکی از دلایل اصلی انتقال بیرو به پرسپولیس بود. رحمتی در اوج بود و حذف او از تیم ملی هم محتمل نبود چراکه انتخاب اول کارلوس کی‌روش محسوب می‌شد.

 جواد نکونام از این موضوع مطلع بوده است و گفته می‌شود این ملاقات با تماس خود او انجام شد. نکو سالها با بیرانوند همبازی بود و از تمایل سابق بیرانوند آگاه است.

همچنین درخواست مالی گلر اسپانیایی مدنظر نکونام و مشکلات ارزی قرارداد در تیم‌های دولتی باعث تغییر تاکتیک سرمربی استقلال برای رجوع به بازار داخلی شده است.

اعضای تیم نفت تهران از وحید امیری گرفته تا سیدجلال حسینی، ارسلان مطهری و چندین همبازی دیگر بیرانوند از اینکه بیرانوند از بچگی هوادار استقلال بوده، آگاه بودند. 

حالا شاید فرصت آن پیش آمده تا بیرانوند بعداز فتح همه عناوین و افتخارات با پرسپولیس، راهی استقلال شود تا ماجرای عابدزاده بشکل برعکس اتفاق بیفتد.

 

تکذیبیه ملایم حجت کریمی

با اینحال حجت کریمی سرپرست باشگاه استقلال نیز طی گفتگویی درخصوص این موضوع گفت: چنین چیزی صحت ندارد. مذاکره‌ای با بیرانوند نداشته و پیشنهادی به این دروازه‌بان نداده‌ایم. فعالیت نقل و انتقالاتی را براساس لیست جواد نکونام انجام می‌دهیم و تنها مطابق خواسته‌های سرمربی با بازیکنان وارد مذاکره می‌شویم.

حالا باید منتظر ماند و دید که آیا استقلالی ها ماجرای احمدرضا عابدزاده را بعد از ۳۰ سال جبران کرده و سنگربان ملی‌پوش پرسپولیس را به تلافی، استقلالی می‌کنند یا زور ترکاندن این بمب را ندارند. 

در همین حال خبر جایگزینی سیدحسین حسینی در صورت انتقال بیرانوند به استقلال بسیار جدی شده است. کاپیتان جدا شده آبی‌ها، منتظر بهترین فرصت برای جبران حرکت نکونام است و می‌تواند در قفس توری پرسپولیس، به این هدف خود برسد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا